Από τη διαδικτυακή συνέντευξη Τσίπρα:
Η τελευταία ερώτηση, από αυτές που είχαν επιλεγεί, αφορούσε το βιβλίο της Στ’ Δημοτικού. Ο Αλ. Τσίπρας δήλωσε ότι θα συνδράμει στο αίτημα για αναγνώριση των γενοκτονιών, και ότι βρίσκεται στο πλευρό του προσφυγικού κινήματος.
Το εν λόγω βιβλίο, θεωρεί ότι θα έπρεπε να είχε κριθεί, γιατί η μέθοδος που ακολουθήθηκε για τη συγγραφή του χαρακτηρίζεται από μετανεωτερικότητα. Αντί αυτού, το βιβλίο επικρίθηκε, κυρίως από εθνικιστικούς κύκλους, γιατί δεν παρουσιάζει την ιστορία μας στα πρότυπα της χολυγουντιανής παραγωγής των 300.Η πλήρης απομαγνητοφώνηση των όσων είπε βρίσκεται εδώ:
Απολύτως θα συνδράμουμε [στους αγώνες του προσφυγικού Ελληνισμού], και είμασταν πάντα στο πλευρό του προσφυγικού κινήματος.Όμως η ερώτηση αυτή κάνει και μία αναφορά στο βιβλίο της Ιστορίας το οποίο έχει ένα ενδιαφέρον. Για να μην αφήνουμε πράγματα αναπάντητα. Είναι ενδιαφέρον γιατί όλο το προηγούμενο διάστημα εγώ τουλάχιστον προσωπικά αισθάνθηκα ότι είμαστε αντιμέτωποι με τη Σκύλλα και τη Χάρυβδη.Δηλαδή από τη μια είχαμε τη μετα-νεωτερικότητα, την ακραία της εκδοχή. Ένα βιβλίο δηλαδή το οποίο είχε κριθεί, από τον επιστημονικό κόσμο, για το αν αυτού του χαρακτήρα η επιστημονική προσέγγιση της Ιστορίας, χωρίς ανάλυση των γεγονότων, αλλά μονάχα με ..αυτά τα συγκεκριμένα γεγονότα, μπορεί να βοηθήσει στην κριτική σκέψη και στην νηφάλια αυτογνωσία της ελληνικής μας ταυτότητας. Εϊχε κριθεί για την δυνατότητα που έχει να αναβαθμίζει παιδαγωγικά την επαφή με το μαθητή. Είχε κριθεί αρνητικά. Και από μας και από πολλούς έγκυρους επιστήμονες. Είχε κριθεί ως ένα μετα-νεωτερικό εγχείρημα δηλαδή.Κι από την άλλη είχαμε ακραίους εθνικιστικούς κύκλους να ζητάνε να πεταχθεί στην πυρά το βιβλίο ακριβώς επειδή δεν αναγνώσκει την Ιστορία όπως αυτοί θα θέλανε. Όπως περίπου μία Χολυγουντιανή υπερπαραγωγή των 300 ας πούμε.Λοιπόν. Δεν είμαι ευτυχής με την κατάληξη αυτού του θέματος. Δεν ήμουνα ευτυχής κατ’ αρχήν με μία αντιπαράθεση που δεν είχε έρμα. Και εντός της αριστεράς. Ξέφυγε. Δεν είμαι ευτυχής όμως και με την κατάληξη. Και να σας πω γιατί δεν είμαι ευτυχής. Γιατί το βιβλίο δεν αποσύρθηκε ακριβώς επειδή ασκήθηκε έντονη κριτική στη βάση αυτού που σας είπα πιο πριν. Για τη μετανεωτερικότητά του, γιατί ήταν αντιπαιδαγωγική αυτή η διαδικασία. Αλλά αποσύρθηκε γιατί βγήκε στα κεραμίδια ο Άνθιμος, ο Ψωμιάδης και όλοι αυτοί οι κύκλοι που έχουν μια διαφορετική ανάγνωση για το τι πρέπει να είναι η Ιστορία.Έλα όμως που μερικοί "σύντροφοι" δεν μπορούν να το χωνέψουν!!!
Το βιβλίο Ιστορίας ΣΤ Δημοτικού στα βιβλιοπωλεια
Το "επικινδυνο" βιβλίο Ιστορίας ΣΤ' Δημοτικού "Στα νεότερα και σύγχρονα χρόνια" των Μαρίας Ρεπούση,Χαράς Ανδρεάδου, Αριστείδη Πουταχίδη και Αρμοδίου Τσιβά επανεκδιδεται μετα την "αποβολη" του απο τα σχολεια απο τις εκδόσεις Βιβλιόραμα.Στην παρουσίαση της επανέκδοσης του βιβλίου θα μιλήσουν οι:
Αλέκος Αλαβάνος, Βουλευτής και Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
Δώρα Κάββουρα, Λέκτορας Διδακτικής της Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αντώνης Λιάκος, Καθηγητής Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Στέφανος Πεσμαζόγλου, Καθηγητής Πολιτικής Θεωρίας της Ιδεολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο
Γιώργος Παπαδημητρίου, Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Βουλευτής Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ
Χάρης Παπαδόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος
Συντονίζει ο Παντελής Καψής, Δημοσιογράφος, Διευθυντής της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ. Η εκδήλωση θα γίνει την Πέμπτη 10 Απριλίου, ώρα 19:00 μ.μ.στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΣΗΕΑ(Ακαδημίας 20).
Σύντροφοι αποφασίστε επιτέλους τι θέλετε!!! Και κοκορέτσι και γκιουβέτσι...
ΥΓ :Παρεπιπτόντως το εν λόγω κουρελούργημα έχει κυκλοφορήσει εδώ και δύο μήνες με πολλές από τις αλλαγές που ζήτησε η Ακαδημία Αθηνών. Παρ' όλα αυτά παραμένει κουρελούργημα, και φυσικά κανείς δεν το αγοράζει, όσο κι αν το προσπαθεί ο Alex Sr Publishing Co
Η τελευταία ερώτηση, από αυτές που είχαν επιλεγεί, αφορούσε το βιβλίο της Στ’ Δημοτικού. Ο Αλ. Τσίπρας δήλωσε ότι θα συνδράμει στο αίτημα για αναγνώριση των γενοκτονιών, και ότι βρίσκεται στο πλευρό του προσφυγικού κινήματος.
Το εν λόγω βιβλίο, θεωρεί ότι θα έπρεπε να είχε κριθεί, γιατί η μέθοδος που ακολουθήθηκε για τη συγγραφή του χαρακτηρίζεται από μετανεωτερικότητα. Αντί αυτού, το βιβλίο επικρίθηκε, κυρίως από εθνικιστικούς κύκλους, γιατί δεν παρουσιάζει την ιστορία μας στα πρότυπα της χολυγουντιανής παραγωγής των 300.Η πλήρης απομαγνητοφώνηση των όσων είπε βρίσκεται εδώ:
Απολύτως θα συνδράμουμε [στους αγώνες του προσφυγικού Ελληνισμού], και είμασταν πάντα στο πλευρό του προσφυγικού κινήματος.Όμως η ερώτηση αυτή κάνει και μία αναφορά στο βιβλίο της Ιστορίας το οποίο έχει ένα ενδιαφέρον. Για να μην αφήνουμε πράγματα αναπάντητα. Είναι ενδιαφέρον γιατί όλο το προηγούμενο διάστημα εγώ τουλάχιστον προσωπικά αισθάνθηκα ότι είμαστε αντιμέτωποι με τη Σκύλλα και τη Χάρυβδη.Δηλαδή από τη μια είχαμε τη μετα-νεωτερικότητα, την ακραία της εκδοχή. Ένα βιβλίο δηλαδή το οποίο είχε κριθεί, από τον επιστημονικό κόσμο, για το αν αυτού του χαρακτήρα η επιστημονική προσέγγιση της Ιστορίας, χωρίς ανάλυση των γεγονότων, αλλά μονάχα με ..αυτά τα συγκεκριμένα γεγονότα, μπορεί να βοηθήσει στην κριτική σκέψη και στην νηφάλια αυτογνωσία της ελληνικής μας ταυτότητας. Εϊχε κριθεί για την δυνατότητα που έχει να αναβαθμίζει παιδαγωγικά την επαφή με το μαθητή. Είχε κριθεί αρνητικά. Και από μας και από πολλούς έγκυρους επιστήμονες. Είχε κριθεί ως ένα μετα-νεωτερικό εγχείρημα δηλαδή.Κι από την άλλη είχαμε ακραίους εθνικιστικούς κύκλους να ζητάνε να πεταχθεί στην πυρά το βιβλίο ακριβώς επειδή δεν αναγνώσκει την Ιστορία όπως αυτοί θα θέλανε. Όπως περίπου μία Χολυγουντιανή υπερπαραγωγή των 300 ας πούμε.Λοιπόν. Δεν είμαι ευτυχής με την κατάληξη αυτού του θέματος. Δεν ήμουνα ευτυχής κατ’ αρχήν με μία αντιπαράθεση που δεν είχε έρμα. Και εντός της αριστεράς. Ξέφυγε. Δεν είμαι ευτυχής όμως και με την κατάληξη. Και να σας πω γιατί δεν είμαι ευτυχής. Γιατί το βιβλίο δεν αποσύρθηκε ακριβώς επειδή ασκήθηκε έντονη κριτική στη βάση αυτού που σας είπα πιο πριν. Για τη μετανεωτερικότητά του, γιατί ήταν αντιπαιδαγωγική αυτή η διαδικασία. Αλλά αποσύρθηκε γιατί βγήκε στα κεραμίδια ο Άνθιμος, ο Ψωμιάδης και όλοι αυτοί οι κύκλοι που έχουν μια διαφορετική ανάγνωση για το τι πρέπει να είναι η Ιστορία.Έλα όμως που μερικοί "σύντροφοι" δεν μπορούν να το χωνέψουν!!!
Το βιβλίο Ιστορίας ΣΤ Δημοτικού στα βιβλιοπωλεια
Το "επικινδυνο" βιβλίο Ιστορίας ΣΤ' Δημοτικού "Στα νεότερα και σύγχρονα χρόνια" των Μαρίας Ρεπούση,Χαράς Ανδρεάδου, Αριστείδη Πουταχίδη και Αρμοδίου Τσιβά επανεκδιδεται μετα την "αποβολη" του απο τα σχολεια απο τις εκδόσεις Βιβλιόραμα.Στην παρουσίαση της επανέκδοσης του βιβλίου θα μιλήσουν οι:
Αλέκος Αλαβάνος, Βουλευτής και Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
Δώρα Κάββουρα, Λέκτορας Διδακτικής της Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αντώνης Λιάκος, Καθηγητής Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Στέφανος Πεσμαζόγλου, Καθηγητής Πολιτικής Θεωρίας της Ιδεολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο
Γιώργος Παπαδημητρίου, Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Βουλευτής Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ
Χάρης Παπαδόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος
Συντονίζει ο Παντελής Καψής, Δημοσιογράφος, Διευθυντής της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ. Η εκδήλωση θα γίνει την Πέμπτη 10 Απριλίου, ώρα 19:00 μ.μ.στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΣΗΕΑ(Ακαδημίας 20).
Σύντροφοι αποφασίστε επιτέλους τι θέλετε!!! Και κοκορέτσι και γκιουβέτσι...
ΥΓ :Παρεπιπτόντως το εν λόγω κουρελούργημα έχει κυκλοφορήσει εδώ και δύο μήνες με πολλές από τις αλλαγές που ζήτησε η Ακαδημία Αθηνών. Παρ' όλα αυτά παραμένει κουρελούργημα, και φυσικά κανείς δεν το αγοράζει, όσο κι αν το προσπαθεί ο Alex Sr Publishing Co
Αναδημοσίευση απο το καταπληκτικό blog http://syriza-watch.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου